Sağlıklı Beslenme Nasıl Olur?

Yeterli ve dengeli beslenmek, sağlıklı beslenmenin önemli iki faktörüdür.Besin öğelerinden yani yağlar,karbonhidratlar,proteinler,vitaminler ve minarallerden yeterli miktarda almamız vücudumuzu oluşturan hücrelerin düzenli ve dengeli çalışmasını sağlar.

Tek taraflı beslenmek yanlıştır,vücudumuzun tüm besin maddelerine ihtiyacı vardır.Ölçülü beslenerek minaraller,vitaminler,lifler gibi önemli besin maddelerinde de almış oluruz.

Dünya sağlık örgütü(WHO)nun yapmış olduğu araştırmaya göre ,günümüzdeki hastalıkların %75inden fazlası dengesiz ,düzensiz ve aşırı beslenmeden kaynaklanmaktadır.Sağlıklı beslenme dokuların yenilenmesine ve bağışıklık sisteminin sağlıklı olarak çalışmasını sağlar.

İş yaşamında verimliliğe ve üretkenliğin artması açısından çok önemli bir rol oynamaktadır.Kişinin gelişme,büyüme ve sağlıklı olarak yaşamını sürdürebilmesi için gereksinimi olan besin kaynakalrı 6 grupta toplayabiliriz.1-Karbonhidratlar 2-Proteinler 3-Yağlar 4-Vitaminler 5-Mineraller 6-Su

Sağlıklı Beslenme için dört gruptan besinleri soframızda bulundurmak kadar önemli bir husus da gruplar içinde doğru seçimler yapmaktır.

Birkaç örnekle anlatmak gerekirse;

Tahıl grubundan tercih edeceğimiz en doğru besinler mineral ve posa bakımından asıl zengin kısmı olan tahılın dış kabuk ve tahıl özlerini de içeren tam taneli tahıl ürünleridir. (Zayıflamak amacı ile ekmeği kesmek yerine kepekli ekmek tüketmek doğru ve sağlıklı bir seçimdir).

Meyve ve sebzeleri taze ve mevsiminde tüketmek en doğrusudur. Beslenmemizde bu gruba günde en az 5 porsiyonluk yer vermeliyiz.

Dünyada ve Türkiye’deki ölüm nedenlerinin başında kalp hastalıklarının yer aldığı ve kalp sağlığını korumanın temel unsurlarından birinin az yağlı beslenme olduğu düşünülerek, süt grubundan yarım yağlı süt veya yoğurtlar tercih edilmelidir.

Et grubundaki yiyecekler, tıpkı süt grubundakiler gibi içerdiği yağ miktarının yüksek olması sebebi ile yağ veya kolesterol sınırlandırılması olan bireyler tarafından daha az tüketilmelidir. Bu ürünleri tamamen beslenmeden çıkartmak yanlıştır.

Günlük tüketmemiz için önerilen su miktarı 8-10 bardak (2-2,5 litre) tır.

Daha huzurlu, mutlu, sağlıklı günler için beslenmemize dikkat edelim,sağlıklı beslenmeye takviye olarak Herbalife ürünlerini kullanarak hem kilo kontrolünüzü sağlarsınız hemde daha kaliteli ve zinde yaşamınıza devam edersiniz.

Share Button

Henüz Yorum Eklenmemiş

Yorum Ekle